Om Børnehuset Roholmhaven

Børnehuset Roholmhaven er en 0-6 års flexinstitution med ca. 150 børn fordelt på tyre fysiske huse ved siden af hinanden. Vi har netop været igennem em omorganisering 1. maj 2023, hvor vi har samlet vuggestuen i afdeling Mælkebøtten og børnehaven i afdeling Snerlen og afdeling Valmuen. Børnehave afdelingerne har fælles, men opdelt legeplads.

Børnehuset Roholmhaven er beliggende i et rækkehuskvarter, omgivet af grønne områder, og tæt på Vestskoven, Herstedhøje Naturcenter og mange lokale legepladser lige i nærheden. Vores legeplads er indrettet med store frugttræer, bålplads, hyggekroge og god plads til aktiv leg.

Rykket fra vuggestue til børnehave vil ske når barnet er ca. 2,10 år. Af forskellige årsager (barnets udvikling, venskaber eller andet) kan vi rykke barnet et par måneder før eller senere. Tal altid med pædagogerne på stuen, hvis I har brug for en snak om skiftet fra vuggestue til lillegruppe.

Medarbejderne i Roholmhaven, er en dynamisk gruppe af gamle og nye medarbejdere, som giver en god blanding af traditioner, krydret med en masse nye tiltag, engagement, nærvær, læring og udvikling. Vores struktur gør, at vi kan målrette vores pædagogiske arbejde og aktiviteter, til den aldersgruppe der bliver arbejdet med, i de forskellige huse.

Personalet i Roholmhaven består af pædagoger, medhjælpere, køkkenpersonale, studerende, virksomhedspraktikanter og vikarer.

I Albertslund er udgangspunktet at der skal være en fordeling der hedder 60/40. Dette betyder at 60% af det faste personale skal være uddannede pædagoger eller pædagogiske assistenter og 40% af det faste personale skal være pædagogmedhjælper. Denne fordeling går fint i spænd med Roholmhavens fordeling af personaler.

Vi arbejder ud fra fælles politikker, virksomhedsplan og værdigrundlag, som er grundlagt i Albertslund kommunes politikker for børn og ungeområdet.